Nuså, nytt år!

Nu ska det bli bättring kan jag lova er alla! (nyårslöfte) ;)

Ponnysarna har gått hårt sen sist jag skrev, dressyrträningspass för lena unneby för ricki torsdag-fredag, Percy har vari på lite tillridning till mamma 2 dagar när jag var sjuk... Nu är ponnyerna rakade och fina inför träningarna för lena kamensky tis onsdag. =) Percy går i morgonkväll och antingen tis eller onsdag. Dom har blivit så fina, men lilla percy hade jag en heldel diskussioner med igår.. hon har så jobbigt å galoppera på volt i vänstervarv, eller inte jobbigt men hon har så mkt energi så han sladda bara iväg å säger man åt henne å håller om där sen så blir hon lite arg och energin går ut till att göra tvärt om... så vart långt pass igår. Men behövligt, idag försökte jag bara vara kompiis med henne och berömde hela tiden så hon tycker om mig igen;) sötnosen min är ett sånt krutpaket, men det är kul å jobba med!

Så nu Taggar vi hoppträning till veckan nu, känner att jag/vi alla behöver det just nu. Sen har jag bestämt mig att jag ska va stark och inte bli besviken å ledsen om det inte går 100 bra som jag tyvärr alltid ha som krav. Det får gå som de går och hur som helst har jag ju 2 av världens finaste duktigaste ponnysar enligt mig! =)

Maggie kom på besök men sötNora onsdag till torsdag, det var väldigt spännade! Fick rida mitt hjärta igen. SUPER kul. 10 minuter och hon var som vanligt igen. skulle utan problem kunnat starta en msvb redan då. Och nora fick tips hur hon ska få allt att funka och hon hoppade en bana på 1 m på slutet båda dagarna! Men det behövdes.. Tur att man kan hjälpas åt ivf. Nora är ju inte så himla stor och vet inte hur man ska göra när hon inte känner henne riktigt. Men det var fruktansvärt roligt att ha hon här igen, då inser man att man saknat nått djur i stallet. Älskar personligheten på henne.

Nu när jag ligger å kollar runt på priser jag har i rummet så börjar jag fundera på vad jag är mest nöjd över under alla år och det är så sjukt att bestämma sig, och när man tänker till så är jag sjukt stolt över vad jag tillsammans med olika hästar gjort! Men de två tävlingsprestationer som är på topp är med samma häst Maggie. Det delar sig med När jag vann en omgång i ridsportponnycup som är otroligt stort i sverige känslan när man går i mål å är enda nollan av alla kat. C. första msv vinsten på så stort tävlingsfält från hela sverige. de var där allt började 2009. Andra stora var när man red in på prisutdelning på ungponny sm och ha vunnit för kat.c. i strömsholm! GRYMT.


Kommentarer
Postat av: lalla <3

Ni va dom underbaraste paren :) det skulle vara kula att se er igen på tävlingsbanan :) vindeln kommer inte ha ett så fint tävling ekipage<3

2012-01-01 @ 22:21:54
Postat av: nora<33

det var jättejätte kul att vara hos er. maggie har varit såååå duktig=)) saknar dig julia<33

2012-01-02 @ 10:47:55
URL: http://nooraronnback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0