Lite svar

Svarar på lite frågor tänkte jag=)

När började du rida?
Hmm, hur gammal kan jag ha varit, kanske 8 år om jag minns rätt för första ponnyn var jag 9år!

Styrkor och svagheter i ridningen?
Mina svagheter inom ridningen är att jag har lätt för att jag tar mer på vänstertygeln och att jag förut satt rätt tungt, men som jag nu har tränat asmket på så det är inte ens samma julia, ehm jag har svårt att bli nöjd inom ridningen. Jag vill alltid att de ska vara lite bättre så ja tränar mer för att de ska bli det, de är ofta som det är nått jag inte är nöjd med, men ALDRIG att jag skyller på hästen, för den gör rätt om ryttarn där uppe gör det så jag tränar mig själv så blir dom tränade på samma sätt ;) mina styrkor är nog att jag kan rida ganska många hästar å att jag kan känna rätt bra hur jag ska göra för att dom ska bli nöjda! men en negativ sak är att jag har dåligt tålamod å vill att allt ska bli bra fort även fast ALLA hästar inte alltid vill sammarbeta. Men då äre bara att stanna å göra tre ljupa andetag å sen fortsätta hihi=)

Tycker du att du är bra på att rida?
Det värsta jag vet är att säga posetiva saker om mig själv, å aldrig att jag vill skryta om mig själv. Jag känner mig inte bättre än andra, och alla som rider har sina egna styrkor och svagheter och måste träna på sina saker om man säger så, Så om jag säger såhär Ibland tycker jag att jag är duktig på de jag gör, men har jag en dålig dag så är jag svagare en andra å då lovar jag att självförtroendet är på botten. men självklart siktar jag alltid på att bli bättre å när ja fått dom målen siktar jag högre!

Hur ofta hopptränar du?

1-2 ggr i veckan. Hopptränar engång och markarbete en gång. Men så mycket hinder blir det inte.

Bästa häst du ridit?
svååååååååååårt, har inte ridit så himla många superhästar. men mina hästar rider jag på mitt sätt så ja få dom som jag vill ha dom å då är dom ju bäst för mig. så just nu är det Ricki! :)

Varför har ni sålt Cha Cha Cha?

Hon var för svår för mig, och det står jag för! Det vart alldeles för mycket att rida, hann inte sätta ihop henne ha heenne på plats, sitta kvar över hindrena å styra! hon var visst ganska liten men inte när man satt på. hon var för stor för mig, så vi bestämde oss för en till ponny ist å sälja båda sen å skaffa en storhäst som passar mig!

Högsta bana du hoppat?
jaruu, maggie tävlade jag msvA på så hon tränade jag banor på 120 nått kanske va lite högre. å med Percy likadant. fast vi hoppar inte högt bara för att, bättre att göra dom starka så dom orkar när det är dags!

Kommer du alltid hålla på med hästar?
Inget som jag kan svara på faktiskt. Så länge jag tycker det är roligt så kommer jag det!

Mål under 2012? vad ska du göra för att komma dit?

Ricki har jag mål att starta MSVA för att jag ska nå dit så forsätter jag jobba med markarbetet få hon stark å stabil så hon gör det med krafft inte fart. så hon kör jag bara på som jag gör nu=)

Percy är målen MSVB hon ska bli frisk nu sen forsätter vi med att få hon stark å lydig så jag kan få flyt genom banorna i rätt tempo!

Hur mkt köpte du Percy för?
Inget som man går runt å snackar om tycker jag, så det stannar inne! :)

Tror du att det finns en chans att du inte kommer fortsätta med hästarna längre fram i tiden? Asså att du kommer göra annat i livet.
?
Lika dant som här uppe, det är så himla svårt att veta när man är så ung som jag, vem vet liksom. det är inget som jag kommer jobba med så de kanske dyker upp nått som jag vill testa. ja lever i nuet å jag älskar hästar å ridning så nu kör ja ba på!

hur lång är du?? :)

155

Kristen?
haha nej

dåså, fortsätt kommentera å skriva meeer! =)

Kommentarer
Postat av: lottie

Julia du är super duktiga! Och viktigt att beröma sig själv. Du är en förebild för många. :) så vill gärna läsa lite om ditt ego också! ;)

2012-01-12 @ 17:10:21
URL: http://lottiie.blogg.se/
Postat av: Julia Karström

haha kramar<3

2012-01-12 @ 17:42:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0