hoppträning dag 1

Percy och jag förståss jobbade på bra idag, vi har mycket att jobbaa på nu, måste bli mjukare i handen å hon måste ha egen balans, å måste träna på att hålla om med skänkeln å sitsen över oxrarna. jobbigt att komma ihåg allt men det ska tränas. vi hoppade bana, men lilla percy är så vansinnigt vass på utsidan av tänderna så de nöts möt kinden å de kanske inte är så skönt i alla lägen.... men så länge jag är mjuk känner hon inte de, men då måste man lyckas med de oxå på en het ponny... men nu till veckan ska vi fara å fixa det så de blir bättre! Annars skötte hon sig bra, har lite höga krav bara men jag måste ju själv oxå fatta att det är inte så längesen vi köpte hon. kanske borde lära känna hon också. Ska hoppa bana i morgon också så få vi se hur det går! i slutändan bli nog allt super.


Ricki skrittade jag först ut å sen lösgjorde ja henne lite i ridhuset, hon var ASfin=) böjde henne överdrivet och flyttade skänkelvikningar avbrott å sånt. så det var nog skönt för hon att ba jogga runt å göra lätta saker.

Nu ska jag sova, de lär jag behöva efter dagens pass osv;p men jag skriver imorgon såklart om hur det gått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0