fråågor=)

Hur många hästar/ponnyer har du haft? kan du berätta någonting om var och en, tex någonting som du gillade med dom?:)

Allt började när jag fyllt 9 år, jag skulle få en egen ponny, en svart liten b ponny. såg snäll ut men tro mig de var den inte ;) han sprang iväg med mig när jag skulle leda han, bet mig måånga gånger stegrade en massor när jag red sprang ikapp hästarna framför och försökte sätta på dom... då börja man ju undra! haha min "vallack" Lucas var visst en hingst! en kula kvar, och de förklarade otroligt mycket hur han var! Och jag tackar såå mkt för allt jag lärde mig på den rackarns ponnyn är halva min ridning! Men till ett slut så ville jag ha en snällare ponny så vi sålde lucas till lycksele, men han var inte så omtyckt där så nu bor han i himlen..
Nästa buse var Putte ( My Power) han fick jag när jag var 9 år gammal han var ung å fjantig, flög av typ varje tävling kan man säga men jag lärde mig något. när jag var 13 så startade jag massor av Msvb med bra resultat han var svår stor men endå mitt hjärta å själ! Det är han fortfarande, han bor kvar i samma box än! =) å fortfarande är känslan underbar när man sätter sig på han så blir han så glad så han gör sina piruetter bockar och rejs då vet han att det är full fart igen!! älskar ponnyn.
När jag var 11 år fick jag min stjärna som jag har tagit mest segrar med än med nån annan, Maggie (Commś forest weigelia) hon var nästan okrossbar! hon kom till oss när hon var 4. inte riden så jätte mycket. de klickade direkt och när jag var 12 å hon 5 så började vår tävlingskarriär, steg i klasserna fort och som 6åring så debuterade vi första MSVB med noll fel. redan som 6åring var hon klar för msvA. Vi hade nått speciellt, jag kände henne så väl och ja hade mina knep för hur allt skulle gå, och att lita på en ponny till 100% är magiskt. Men när jag var 15 så kände ja att jag kmr ingen vart så hon såldes till Nora utanför umeå! under tiden så sålde vi Putte till ridskolan och köpte Brandy som intevar inriden, bara sutten på, och ja det var min tuffaste häst. Rodeo är ett enkelt ord. hon var den bästa på att flyga i luften, men tillslut fick ja min vilja igenom och hon börja bli fin å duktig på mindre än ett år så gick hon från skritt till LA! Ponnyn ha kapacitet! nu bor hon i skellefteå. När vi fått iväg henne så köpte vi Ricarda, hennes liv har varit så tufft så att jag vet inte hur de kommer gå å sälja henne.. ingen han klarat av henne pga hennes temrament i box/hage, på ett år så flyttade hon runt i världen säkert 5 ggr. men till slut hamnade hon här, kunde inte galopperna för hon va så svag men nu är hon den finaste ponnyn jag suttit på helt klart. underbara gångarter och otroligt lätt för sig! Nån gång under brandy tiden så hade vi även en storhäst som hette Vamone som jag tävlade 120 med. jättefin häst men vi köpte sedan chacha för hon hade så mkt kapacitet, men hon va för bra.. haha! Ja det var nog alla som ja haft! långt inlägg, men väldigt kul å skriva när man ha nått å skriva om hihi!
Omusklade ricki när hon kom!


brandy=)

Putte=)

ska lägga ut lite mer bilder senare på lucas å gammbilder på alla hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0